Publicatia Mitropoliei Ortodoxe Române a Europei Occidentale si Meridionale
Revista de spiritualitate ortodoxa si informare - www.apostolia.eu
Cine nu se va minuna de pogorământul Domnului? Sus slobod, și jos scris în condici! Sus Fiu, și jos rob! Sus Împărat, și jos năimit! Sus bogat, și jos sărac! Sus închinat, și jos numărat între birnici (plătitori de biruri)! Sus având scaun dumnezeiesc, și jos odihnindu‑se în peștera sărăcăcioasă! Sus, sânul cel necuprins și părintesc, și jos, un loc hrănitor de dobitoace și o peșteră! Sus, lucruri mari, și jos, scutece mici: Cel ce dezleagă păcatele Se înfașă, Cel ce hrănește e hrănit, Cel necuprins Se vede Prunc, Cel ce sloboade izvoare Se împrumută de la sâni, Cel ce le poartă pe toate Se lasă purtat în chip netâlcuit, Cel ce pretutindenea este, nefiind scris împrejur într‑un loc, se scrie împrejur. (…)
Nu fără rost s‑a făcut nașterea Domnului din Fecioară; nu fără rost S‑a înfășat în scutece; nu fără rost suge sânul; nu fără rost S‑a culcat în iesle; nu fără rost este chemat la înscrierea lui August împăratul. Toate sunt pentru ceva, și către ceva, și cu închipuire. Hristos Se naște din Fecioara ca să‑l îndrepte pe Adam cel întâi zidit, cel zidit din pământul fecioară, din ţărână. Se înfașă cu scutece ca să dezlege lanțurile păcatelor noastre, să dezlege legăturile cu legături, după graiul cel zis că fiecare se strânge cu legăturile păcatelor. Sâni a supt ca să izvorască laptele darului, pe care l‑a izvorât din coasta Sa. S‑a culcat în iesle ca să îndrepte necuvântarea omenirii și să Se facă hrana pentru amandouă neamurile. A norodului păgânesc și a celui iudaic pentru care s‑a scris: „Între două neamuri vei fi cunoscut”. A primit înscrierea cezarului August ca să îndrepteze nerânduiala cea lumească, căci înscrierea aceasta s‑a făcut arvună a bunei rânduieli celei lumești. Sf. Atanasie cel Mare
Dacă te îndoiești că ai să ajungi fiu al lui Dumnezeu, atunci încredințează‑te de aceasta prin aceea că Fiul lui Dumnezeu S‑a făcut Fiu al omului. (…) Căci Fiul lui Dumnezeu nu S‑ar fi smerit în zadar atât de mult dacă nu ar fi vrut să ne înalțe pe noi. S‑a născut după trup ca tu să te naști după Duh, S‑a născut din femeie ca tu să încetezi a mai fi fiu al femeii. Pentru aceasta, Fiul lui Dumnezeu a avut o dublă naștere: una mai presus de noi și alta asemenea nouă. Pentru că S‑a născut din femeie, se aseamănă cu noi, dar pentru că nu S‑a născut nici din sânge, nici din voie trupească sau bărbătească, ci de la Duhul Sfânt, ne arată nașterea cea mai presus de noi, nașterea cea viitoare pe care ne‑o va dărui nouă de la Duhul. Sf. Ioan Gură de Aur
Când S‑a născut Domnul nostru din Fecioara Maria, a adus lumii întregi o primăvară veselitoare, întorcându‑o către înnoire. Căci, născându‑Se Domnul și Dumnezeul nostru, ne‑a izbăvit din iarna înşelăciunii și din frigul rătăcirii și ne‑a întors către primăvara bucuriei după ce a luat asupră‑Și chipul nostru și l‑a înnoit şi prin luarea trupului Său. Astăzi S‑a născut cel Unul‑Născut, Fiul lui Dumnezeu, raza slavei Lui, Chipul de‑a pururi vieţuitor și ipostasul Lui, și Cuvântul Tatălui, prin care veacurile s‑au făcut. Însuși Dumnezeu Cuvântul S‑a făcut ipostas trupului, precum și trup însuflețit și cuvântător. Pentru aceea nu îl numim om îndumnezeit, ci îl mărturisim Dumnezeu înomenit. Sf. Ioan Damaschin
Publicatia Mitropoliei Ortodoxe Romane a Europei Occidentale si Meridionale
Site-ul www.apostolia.eu este finanţat de GUVERNUL ROMÂNIEI - Departamentul pentru Românii de Pretutindeni
Conținutul acestui website nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Românii de Pretutindeni
Copyright @ 2008 - 2023 Apostolia. Toate drepturule rezervate
Publicatie implementata de GWP Team